Forgókínpad

Forgókínpad

Bond a Garay téren

2018. március 13. - Szele Tamás

Nincs mit cifrázni a dolgon, az ember időnként elmegy a mosodába, abból a különös célból, hogy ruhákat mosson ki. A Garay téri egy különösen kellemes kis mosoda, az árak elérhetőek, a környezet most már, hogy van biztonsági őr is, kellemesnek mondható: tehát helyezzük a szennyest a gépbe, fizessünk és várjuk ki a végét, ahogy mindenki más.

Valamint, mivel ez olyan negyven percig tart, nézzünk bele a telefonunkon a hírekbe.

Hm, ez kicsit sem kellemes... Trump elnök leváltotta Rex Tillerson külügyminisztert, méghozzá a Twitteren, és Mike Pompeot nevezte ki a helyére, aki eddig a CIA elnöke volt. Akkor most mindenki helyet cserél, Langleyben új főnök lesz és kicsit érdekesen fognak alakulni a dolgok... na, de hát írok én külpolitikát egy hetilapba, épp még két napom van a lapzártáig, és a három anyagomból csak egyet küldtem még el, a többi terv szintjén létezik csak. Na, csörögjünk oda.

- Helló, kolléga úr, változott a terv.

- Helló, közben kösz, megkaptam a rézkori anyagot! Mi változott?

- A Trump kibaszta Tillersont és most a CIA a külügy!

Ekkor elkezdtek kicsit furcsán nézni körülöttem a többiek, akik szintén kulturáltan nyomkodták a telefonjukat.

- Ez valóban fontos hír, mit javasolsz?

- Basszuk ki a Kofi Annant, kit érdekel, ugyanis ha kihajózik a Liaoning, és a jenkik tovább keménykednek, tánc lesz a dél-kínai tengereken. Ez akkor lesz izgalmas, ha a japánok és a koreaiak is beszállnak. De mindenképpen: a Liaoninget figyeljük, az Kína egyetlen repülőgép-hordozója!

A körben ülők kezdenek kicsit elhúzódni. 

- Egyetértek, azért figyeljük a hírt. Putyinnal mi lesz?

Ja igen, hiszen kell írnom egy anyagot az orosz választásokról is, tövig rágom a körmömet, mert mi van, ha véletlenül nem Putyin nyer? 

- Putyin elvtárs egyelőre marad, majd holnap intézkedek az ügyben! De érdekelne, hány vonat indul utána Magadanba... (ugye, az az egyik legfontosabb munkatábor-központ).

Döbbent tekintetek...

- Akkor maradjunk kapcsolatban, egyelőre csak legyünk operatívak!

A biztonsági őr kinyitotta az ajtót előttem, mikor kimentem pipázni...

Mire visszaértem, kiürült a helyiség.

Így utólag sajnálom, hogy nem tettem hozzá: csókoltatom miss Moneypennyt, maradtam tisztelettel Garay téri emberünk: Tamás.

 

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása