Forgókínpad

Forgókínpad

Kömény, maszlag, beléndek...

2018. április 29. - Szele Tamás

a görcs álljon belétek. Szóval, az úgy volt, hogy a NÉBIH sajtó útján közzétette, miszerint hallucinogén kömény került forgalomba, ugyanis a normál köménymag csattanó maszlaggal keveredett össze, egy turistacsoportot már kórházba is szállítottak, egyszóval vigyázni kell a fűszerrel.

komeny.jpg

Én meg gulyáslevest főztem ebédre.

És – ilyen az élet – csak ebéd után jutott el hozzám a riasztás híre. Már megettem az alaposan köményes gulyást. Hát, fogadjuk el a tényt, veszélyben forgok, letettem magam mellé a telefont, hogy ha bármilyen tünetet érzek, tudjam hívni a mentőket, és vártam a hallucinációkat. Ó, boldogult úrfikorom, kilencvenes évek, mikor még teljesen szándékosan végeztem magamon nagy néha a pesti éjszakában mindenféle biokémiai kísérleteket! Rászokni semmire sem sikerült, olyan nagyon nem is tetszettek meg a kemikáliák, maradtam a sörnél, de akkor még nem gondoltam volna, hogy lesz majd valamikor vicces gulyásleves is.

Ültem, vártam a látomásokat.

Nem jöttek. Egyetlen nyamvadt, kicsi lila egyszarvú sem akart előkerülni, csak a macskák rosszalkodtak, azok is elég lagymatag módon, érezték, hogy hosszú hétvége van, ilyenkor a fűnek is hatóságilag tilos nőni.

Hát, lehet, hogy várni kell egy kicsit, míg hat az atropin. Addig olvassunk újságokat.

Hm. Pedig elég sokan beköményezhettek az országban, ahogy elnézem, lehet, hogy csak én vagyok immunis, és mindenki más be van tépve. Sőt, majdnem biztos.

Hogy az enyhébb fokú mérgezettekkel kezdjem, azt mondja az Alekosz a valamelyik valóság valamelyik showjából, miszerint a két Korea ausgetippelt az ő kedvéért békült ki.

Elégedettséggel és megnyugvással tölt el, hogy nem hiába munkálkodtam az elmúlt időszakban. Médiacsendőrként eltöltött perceim, mind egy békésebb, biztonságosabb, stabilabb világrend megszilárdításához vezettek.

Kedves barátom - Kim, miután a sajtóból értesült a hozzá intézett intelmeimről, fejet hajtott és megkezdte a tárgyalásokat az Egyesült Államokkal. Most, hogy személyesen is átvette levelemet, nem is tétovázott tovább; bejelentette a Koreai félsziget atommentesítését. Sőt, Kim túlbuzgását jellemzi, hogy még déli szomszédaival is lezárta a több évtizedes háborút, holott ezt külön nem is kértem tőle.

Kedves Barátom! Üdvözlöm eme cselekedetedet, büszkeséggel tölt el, hogy közbenjárhattam, és a birkapörkölt helyett, marhanyakpörkölttel várlak drága Barátom.”


Ennek se adjatok ma már több köményt, eleget kapott. De legalább érthető, hogy került a szervezetébe: a pörkölttel. Remélem, hogy csak marháskodik, mert ha komolyan gondolja, az súlyos köményfüggőséget jelent. Menjünk tovább.


Ugye, Judith Sargentini, az Európai Zöld Párt uniós képviselője ír egy jelentést, amely kimondja, hogy Magyarországon fennáll az uniós értékek súlyos megsértésének kockázata, és ezért indokolt az alapszerződés hetes cikke szerinti jogállamisági eljárás megindítása. Speciel az uniós értékek tényleg sérülnek, mármint azok az értékek, amelyeket nem lehet egyszerűen zsebre vágni, ellopni, mint például a sajtószabadság és a demokrácia, netán az emberi és polgári jogok, szóval van gond, jogos, a jelentés, nem hazudik az: megint más kérdés, hogy használna-e a hetes cikkely alkalmazása, tehát a szavazati jog megvonása a mi esetünkben, mert félő, hogy maximum röhögne rajta pártunk és kormányunk. (Különben: éppenséggel el tudok képzelni olyan helyzetet, amikor nagyon is szükségük volna erre a jogra, de nem mondom el, mert nem akarok nekik tippeket adni). Mármost ez a mi jómodorú külügyérünk, ez a kis Petike ezen a jelentésen kifakadt, a dokumentumot „minősített hazugságok gyűjteményének” nevezte, erre fel a Fidesz választási kampány alatt összeverbuvált trollserege is belendült, és anyázva, trágárkodva, őrjöngve szállták meg Judith Sargentini Facebook-oldalát, elmondták mindennek, igaz, főként magyarul, részben, mert más nyelven nem tudnak, részben „hogy kínlódjon a fordítással”.


Nem reprodukálom az elhangzottakat, de erős köményhatást érzek a trágárkodókon, sőt, egyiknél-másiknál mérgezést is. Persze, a dologhoz az is kellett, hogy a kedves kis Origó külön anyagban hívja fel a figyelmet Judith Sargentini Facebook- és Twitter-oldalára, annak okából, hogy senki el ne tévessze, hol kell gyalázkodni. (http://www.origo.hu/itthon/20180427-judith-sargentini-magyarorszag-brusszel-libe.html)


Hát nem mondom, az Origónál is köménymagleves lehetett az ebéd, csak náluk minden nap az van. Kicsit idegesítőbb, hogy a trollocskák, amúgy beköményezve, követik a témát, és ha nálunk jelenik meg ebben az ügyben valami, lapunk Facebook-oldalán is elkezdik előadni kintornás számukat – csak hát arról feledkeznek meg, hogy mi vagyunk lépéselőnyben, tegnap este kaptak egy utolsó figyelmeztetést a lovagiasság szabályainak megfelelően, attól kezdve aki elkezdi a mocskolódást, becsületsértegetést, repül a lap oldaláról, mégpedig egy örökös kitiltással a nyakában, szóval olyan ez, mintha muslicaraj ostromolna egy csatacirkálót, szétkenődnek a páncélon. Előbb-utóbb elfogynak.


Lapozzunk, kérem.


Rogán Antal minisztériumi hamubasült pogácsájába is csúszhatott egy derék adag kömény, mert azt mondta: Kásler Miklós a garancia arra, hogy elég figyelem jut majd az oktatásra. Én ugyan azt nem kétlem, hogy Kásler doktor úr kiváló onkológus, sok páciense dicsérte nekem, ami az övé, az az övé, de hogy egyébként sajátos elképzelései vannak a világról, az tagadhatatlan. Lássuk néhány magvasabb, sőt, köménymagvasabb gondolatát.


Az emberi gondolkodás nem fejlődik egy fikarcnyit se 2000 éve. A görögök már mindent leírtak.”


Le bizony, doktor úr, főleg a dezoxiribonukleinsavat. Meg az Olbers-sejtést, amivel önnek amúgy is baja van:


Az Ősrobbanás csak spekuláció.”


Nem annyira, de mit csináljunk, onkológusnak tetszik lenni, nem kozmológusnak. Akkor mi a véleménye a gyógyászati kérdésekről?


A tízparancsolat a legtökéletesebb népegészségügyi gyűjtemény, tudniillik a halálos betegségek jó 70-80 százalékát a Tízparancsolat megtartásával el lehet kerülni.”


Csak azt nem értem, az a fránya Fekete Halál hogyan jutott be a középkor folyamán a kolostorokba, sőt, a Vatikánba is? Még pápát is ragadott el, bár arra gondolni maga az eretnekség volna, hogy a Szentatya megsértette volna bármelyik parancsolatot is a tízből.


Egy nép kumulatív genetikai állománya konstans.”


De azért nem árt belőle köbgyököt vonni, deriválás előtt.


Nigériában az emberek 80 százaléka HIV-fertőzött.”


Ezt a nigériai követség másképp tudja.


Én a technikai fejlődést nagyon sok vonatkozásban az emberi élet minőségére hátrányosnak tartom.”


Én is. Minden arra finoman szólva is alkalmatlan figura számítógéphez és internethez jut.


A Szent Korona-tan a világ legkáprázatosabb jog– és hagyományrendszere, a világi és a transzcendentális viszonylatok szintézise, s a demokrácia alapképlete a maga megosztott hatalmi rendszerével.”


Persze. Az amerikai alkotmány, valamint az Emberi és Polgári Jogok Nyilatkozata a fasorban sincs, nem is értem, miért nem alkalmazzák helyettük a szentkorona-tant. Meg a Magna Charta helyett is.


Folytatni lehetne még, orrvérzésig: de csak az a lényeg marad végül, hogy Kásler doktor úr sóskiflijéből sem sajnálták az utóbbi időben a köményt.


Vége felé közeledik a biokémiai kísérlet, mit szűrhetünk le belőle?


Azt, hogy vagy egy ország lakosságának jelentős része szenved a maszlagos kömény által keltett hallucinációkban és kedélyzavarokban, vagy csakis én magam, és ezeket a híreket mind vizionáltam.


Ámde ma reggel is ugyanott voltak, ahol tegnap találtam őket, és kicsit sem változtak.


Akkor marad az első megoldás: tömegek vannak betépve.


Kömény, maszlag, beléndek - a görcs álljon belétek!


 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása