Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek és a kordon

2018. május 03. - Szele Tamás

Jónapot, Hacsek, hol járt, hogy hála Istennek nem láttam egy hete?

Brüsszelben voltam, Sajókám, Brüsszelben, szükség volt rám.

- Nofene. Már ott sincs elég utcaseprő?

- Az van, maga aszfaltjampec, én konzultálni voltam.

- Maga? Konzultálni? Még grünzultálni sem tud.

- Pedig konzultáció volt.

- Biztos, hogy nem inzultáció?

- Annak is vehetjük, de igazából nem. A Manfred Weberrel konzultáltunk.

- És milyen eredménnyel?

- Hát, nála négy ász volt és egy király, szóval veszítettem a végén. De két órán át konzultálgattunk. Utánam jött az Orbán Viktor meg a Szájer.

- Hogyhogy? Ők nem azért mentek, hogy a jövőre tartandó európai parlamenti választásokról és az arra való felkészülésről tárgyaljanak?

- Dehogynem. Hivatalosan én is. Csak aztán előkerült a kártya.

- Maga szerint ők is kártyáztak?

- Hát a Havasi Bertalan azt mondja, hogy nem. De ha otthon kérdeznék, én is ezt mondanám. Ezt is mondom. Dehogy pókereztünk, konzultáltunk.

- Menjen maga a francba, és akkor miért nem a Macronnal vagy a Merkellel konzultálnak?

- Mert azok nem tudnak pókerezni.

- Maga stüszivadász, maga kuoni pásztor, magának sincs semmi politikai érzéke. Jöjjön inkább kedden velem bontani.

- Mit bont, Sajókám, sarokházat vagy szerződést?

- Én, mint hazafi, kordont!

- Hol?

- A Kossuth téren!

- Ejnye már, rossz üzlet...

- Hogyhogy?

- Ha sarokházat bontana, a téglát és a telket legalább eladhatná, a kordont meg maximum ócskavasnak veszik be.

- Maga érzéketlen brüsszelita, maga sorosbérenc, én hazafiságból bontok, nem pénzért!

- És ha beviszik miatta, meg eljárás indul maga ellen, az lesz a bontóper?

- Nem visznek. A magyar rendőr velünk van!

- Jó lenne erről nekik is szólni. De azért lehet, hogy kimegyek magával a Kossuth térre, sokan lesznek?

- Ott lesz egy emberként a nemzet!

- Hátha szeret pókerezni. A Weber mutatott pár trükköt...

- Maga reménytelen, magát csak a szerencsejáték érdekli.

- Ha maga egyszer leülne velem kártyázni, rájönne, hogy az játék ugyan, de semmi köze a szerencséhez. Na, hányra megyünk oda?

- Izé, itt van egy kis gond. Az attól függ.

- Mitől?

- Attól, hogy melyik társasággal megyünk.

- Hogyhogy? Azt hittem, a nemzet megy, egy emberként.

- Az megy, csak külön. Van, aki már előző este kimegy, vannak, akik hajnalban érkeznek, olyanok is, akik délután.

- Jó, hát idő kell, míg összejön a társaság, de mikor lesz a bontás?

- Hát ez az. A Jobbik ugyanis bejelentette, hogy ők bontják le a kordont.

- És?

- Mármost, mivel aznap van a Parlament alakuló ülése, három lehetőség van: vagy eskütétel előtt bontanak, vagy utána, vagy közben.

- Negyedik nincs?

- Hogy lenne?

- Hát, gondoltam az, ha csak mondták, de nem bontanak.

- De mondjuk, hogy bontanak!

- Mondjuk.

- Akkor ha eskü előtt csinálják, még nem képviselők, nincs mentelmi joguk, és elviheti őket a rendőr, tehát be sem mehetnek esküt tenni, hogy képviselők lehessenek és legyen mentelmi joguk. Érti már?

- Úgyszólván világos.

- Azonban, ha eskü után bontanak, akkor már nem viheti el őket a rendőr, mert képviselők, de akkor meg már minek bontani, így is megalakul a Parlament.

- Na, igen. És ha közben bontanak?

- Abba a Kövér nem megy bele.

- És mi lenne, ha adnának egy meghatalmazást?

- Hogy érti?

- Hát ők bontanak, én meg közben bemegyek a Kupolaterembe és leteszem helyettük az esküt egy kis pénzért.

- Magát nem engedik be. És különben is: elképzelem, ahogy az M1 Híradó felveszi, ahogy maga leteszi az esküt az egész frakció nevében.

- Nem bonyolult ez. Én leteszem, ők felveszik, aztán a végén risztelünk.

- Menjen a francba, maga földhözragadt materialista csökevény!

- De különben biztos, hogy lesz kordon, amit bontsanak? Mert képzelje, mekkora kitolás lenne, ha nem volna.

- Biztos, a rendőrség ma reggel közölte, hogy már hétfő este hatkor lezárják a teret, a rakpartot de még a villamos vonalát is.

- Na látja, ez nagyon szép a rendőrségtől. Mert képzelje, ha nem zárnák le dafkéból, és ott állna a Jobbik, jön a nyár, aztán nem volna egy szál kordonjuk sem, amit bontsanak. Tiszta córesz volna.

- De lesz!

- Legyen is, mindig mondtam, az életben a legfontosabbak a jó rendőrségi kapcsolatok. Látja, engem is feltételesen szabadlábra helyeztek.

- De maga nem kordont bontott, hanem hitelszerződést, egyoldalúan!

- Nagy különbség, mondhatom... ha nincs hitelem, nem lett volna mit ne fizessek. És mondja, ki fogja látni a bontást?

- Az egész világ!

- Honnét?

- Hogyhogy honnét, a Kossuth térről!

- Ami le lesz zárva. Még a kamerák sem mehetnek be.

- Akkor is látni fogják!

- Hogy?

- Elegem van magából! Felállnak a kisszékre, és onnan!

- Na jó, nem kínozom tovább. Majd szóljon, ha van bontott kordon eladó.

- Mars ki!

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása