Forgókínpad

Forgókínpad

Forró drót

2018. június 17. - Szele Tamás

trump_telefon.jpg

 

- Halló, itt Donald Trump. Orbán Viktort keresem.

- Halló, itt Micike.

- Kicsoda?

- Micike vagyok, kérem, a telefonügyi államtitkárnő, a főnök nem tudja felvenni a telefont.

- Miért, beteg? Alszik? Rosszkor hívom?

- Dehogyis: nem tudja, mit kell megnyomni rajta.

- Akkor tanítsák meg rá, mégis botrány, hogy titkárnőkkel kell tárgyaljak.

- Államtitkárnővel, uram, és örüljön, ha ezek után adom a készülékhez. Honnan van meg ez a szám magának?

- A fene tudja, vagy a Foreign Office-től vagy a CIA-től.

- Rendben, már azt hittük, hogy a lagzin eltűnt telefont sikerült feltörnie valakinek. Az baj lenne.

- Pedig Pompeo szerint sikerült feltörnünk. Szóval mindent tudunk.

- Az baj. Mennyi?

- Mi mennyi?

- Mennyit kérnek?

- Semennyit, maga idióta, adja a telefonhoz az Orbán Viktort!

- Mégis, ki maga, hogy így beszél velem?

- Az Amerikai Egyesült Államok elnöke vagyok, a POTUS!

- Attól még viselkedhetne, én egy magyar államtitkárnő vagyok! Főnök, keresik, valami lótusz. Szerintem zsarolni akar.

orban_telefonnal.jpg

- Halló, Orbán Viktor vagyok.

- Végre. Én meg Donald J. Trump.

- Mit macerálja a titkárnőmet?

- Macerálja a rosseb, hol talált ilyen alkalmatlan személyzetet? És ez most titkárnő vagy államtitkárnő?

- Az én titkárnőm, de az állam én vagyok, tehát államtitkárnő.

- Maguk, magyarok tényleg a Marsról jöttek. Na, mindegy, térjünk a tárgyra.

- Mennyi?

- Meg vannak akadva ezzel is. Mi mennyi?

- Az adatok. Amiket a Rási telefonjáról leloptak.

- Maga tényleg hülye, nem csak állítják magáról? Én az Egyesült Államok Elnöke vagyok!!!

- Bocsásson meg excellenciád... jaj, mióta várom ezt a pillanatot, elnézéséért esedezem... azt hittem, valami csibész, zsaroló...

- Ja, maguknál még vannak betyárok, mi? Azon a puszta nevű prérin? Na, akkor figyeljen.

- Csüggök ajakán, excellenciás uram.

- Küldök magához egy új követet jövő héten. Rendes ember, fogadják tisztelettel.

- Természetesen, excellenciás uram, vörös szőnyeg a repülőtéren, személyesen fogadom, és eltüntetjük a hajléktalanokat is a Szabadság térről.

- Ajánlom.

- Van valami speciális igénye az új nagykövetnek, excellenciás uram?

- Hát... most, hogy így kérdi, kényes a szólás- és sajtószabadságra, meg nem bírja az antiszemitizmust.

- Mondja, maga tényleg Trump?

- Az hát, maga balkáni bolhapásztor, maga diplomácia szégyene, ki lennék?

- Nem tudom... régebben a Soros Gyuri bácsi küldött hozzám ilyen embereket, de vele többet nem állok szóba. Mondhatom, hogy hadat üzentem neki.

- Na, majd ha én üzenek hadat magának, azt nézze meg.

- Bocsánat excellenciás uram, most veszem észre, hogy a hangja is más... rendben, majd beszélünk sokat a sajtószabadságról és lecsukunk pár betyárseregest.

- Akkor mégis vannak betyárok? Ráadásul seregestől?

- Csak, amíg hasznosak nekem. Jaj, excellenciás uram, olyan boldogok leszünk, hogy viszonozhatjuk a látogatását, hozom majd az egész családot!

- A mit? Én ugyan nem látogatok magukhoz. Csak a nagykövet.

- Nem baj, viszonozzuk!

- Ne viszonozzák.

- Dehogynem! Megyünk mind!

- Dehogy jönnek. Különben is, az összes ócska ruhát, cipőt odaadtuk a múlt héten a Vöröskeresztnek.

- De excellenciás uram, nem azért...

- Nem jön, és kész.

- És a családom?

- Azok sem. Magukat nem látjuk szívesen.

- De excellenciás uram, előbb voltam trumpista, mint maga!

- Nem érdekel, nem jön se maga, se más, tőlünk is csak a Cornstein megy.

- De nem lehetne mégis?

- Mr. Orbán, maga kezd engem idegesíteni. Vigyázzon magára, jövő héten partra teszek egy hadsereget Horvátországban, ha sokat szemtelenkedik, a tengerészgyalogság két perc alatt csomagolja össze a röhejes kis kerítését, és úgy kifújják magát még a világból is, hogy Smaragdvárosban ébred vagy Guantanamón!

- De elnézést, nem akartam megbántani...

- Azért sikerült. Kussoljon, maga hatodrangú tényező, és nagyon vigyázzon magára, de különösen a déli határaira ügyeljen: ha mély morgást hall dél felől, azok az Abrams páncélosok lesznek!

- Megértettem, excellenciás uram, akkor fogadjuk a követet, eltüntetjük a sajtószabadságot, beszélünk a hajléktalanokról és kitesszük az antiszemitizmust a Szabadság térre...

- Fordítva, maga barom!

- Akkor fordítva...

- Na, elég ennyi, megint felhúztam magam. Vigyázzon magára, amondó vagyok, különösen a déli határainál ügyeljen! Helló!

A telefonbeszélgetést részletesen ismerteti a kormany.hu (http://www.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/hirek/donald-trump-es-orban-viktor-telefonon-targyalt) oldal is.

Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke felhívta Orbán Viktor magyar miniszterelnököt annak kapcsán, hogy az új amerikai nagykövet a jövő héten foglalja el budapesti állomáshelyét - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke szombaton.

A tárgyalás részleteiről a megbeszélés után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az MTI-nek elmondta: Trump szerint az új nagykövet, David Cornstein nagyszerű ember, akinek az érkezése lehetőséget biztosít a kétoldalú kapcsolatok további javítására.

Hozzátette, hogy beszéltek a határvédelem fontosságáról és egyetértettek abban is, hogy az az ország, amely nem tudja megvédeni saját határát, az nem ország többé.

A miniszter tájékoztatása szerint az amerikai elnök biztatta Orbán Viktort, hogy védje erősen a déli határt. Orbán Viktor biztosította az amerikai elnököt, hogy Magyarország elkötelezetten folytatja eddigi migrációs politikáját, és megvédi Magyarország határait.”


Minden értelmezés kérdése, kérem.



Szele Tamás

 

süti beállítások módosítása