Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek, a stewardess

2019. január 13. - Szele Tamás

dh89adragonrapide_d-ilit_01_hahnweide2013.jpg

- Jó napot, Hacsek, mi a baja, hogy buborék nélkül kéri a féldeci szódát?

- Ne is mondja, Sajókám, ne is mondja... Nem jött meg a nyugdíjam.

- Nekem sem, kérem, de még vannak tartalékaim.

- Nem tudja, miért nem jött meg a pénz?

- Nem, sajnos.

- Akkor nézzen fel a Facebookra, ott bezzeg mindenki tudja!

- Ne mondja... és hogy tudják?

- Jobban.

- Hogyhogy jobban?

- Mindenki mindenkinél jobban.

- Ja, az más. Az máskor is így van. De ez most zsebre megy.

- Máskor is. Csak nem veszik észre. De különben honnan vannak magának tartalékai?

- Képeztem.

- Hogy?

- A tanítóképzőben meg a gazdakörben, maga közgazdasági Micsurin, hogy képeztem volna? A Simek kért a múlt héten egy ezrest, megadta, vettem belőle tejet, kenyeret, maradt annyi, hogy én bezzeg buborékkal ihassam a szódámat! És egy egész decit!

- Felőle igya akár Gogolákkal is, maga mindig ilyen nagystílű pénzügyi fezőr volt, mindig forgatta a pénzét, ez nekem nem megy. Nincs mit forgatni.

- Ja, kérem, van annak, aki el nem issza. A pénzt, Hacsek, be kell fektetni.

- Én inkább a Simeknét fektetném, de kinek a Simek, kinek a Simekné. Különben a fektetéssel csak vigyázzon.

- Miért?

- Itt írja az újság: „Máris kamatot emelt az állam, hogy lakossági állampapírba terelje a parlagon heverő megtakarításokat.” Akarja maga, hogy tereljék a megtakarításait?

- Agyam megáll, nyugdíjat nem fizetnek, de a kamatot emelik... ez az állam egy Csekonics, én mondom magának!

- Na, ugye.

- Semmi na, ugye. Azt most már úgy mondják, hogy „Még szép!”

- Akkor még szép. Adjak magának egy befektetési tanácsot?

- Pont maga. Na, adjon, rég röhögtem.

- Tudja, mibe fektessen? Magasfeszültségű elektromos távvezetékbe!

- Miért, tud valamit? Veszünk áramot az oroszoktól?

- Ezt nem tudom, de arra próbálják rátenni a kezüket!

- Én vagyok a marha, hogy diskurálok magával ahelyett, hogy vagyonomhoz illően a pultnál szódázgatnék... Na és mondja, mit fog csinálni most, hogy a nyakán a córesz?

- Én, kérem, elmegyek dolgozni. Engem visszavezetett a kormány a munka világába.

- És mi lesz, nyári Mikulás?

- Szakállam lenne hozzá, de nem. Stewardess leszek Orbán Viktor mellett!

- Tessék?

- Itt írja az újság, kérem. Légiutaskísérőt keresnek Kecskeméten a kormánygépre, ami nem kormánygép.

- Honnan tudja, hogy nem a Gripenre?

- Azért azon a vadászon viszonylag kicsi az utastér. De írja is: „Különleges elvárások a beosztás betöltéséhez: A319 Cabin Crew”.

- Hát, az A319 tényleg a nemkormánygép.

- Na, ugye?

- Még szép.

- És milyen képességeket várnak el?

- Problémamegoldás, pszichés terhelhetőség, alkalmazkodás, együttműködési készség, felelősségvállalás, határozottság, elhivatottság... Ez mind kifejezetten jellemző rám.

- És mindezt honvédségi állományban?

- Bizony ám.

- Hacsek, maga teljesen hülye. A saját anyagi problémáit nem tudja megoldani, a pszichéje őrületbe kergetné a Freud doktort is, alkalmazkodni életemben nem láttam, annyira hajlandó együttműködni, hogy a metróban felfelé megy a lefele járó mozgólépcsőn, a felelősségvállalás miatt már háromszor elítélték, mert hamis csődöt jelentett, akkor sem kapna kölcsönt, ha a Kocsis Zoltán és a Ránki Dezső lenne a négy kezese, a határozottság magánál azt jelenti, hogy ha esik, vagy visz ernyőt, vagy nem, az elhivatottság meg abból áll, hogy néha elhívják kártyázni... maga akar így stewardess lenni? Ráadásul nem is fiatal, nem is csinos és nem is nő!

- Hagyjon a negatív hullámaival! Írja a hirdetés, hogy fiatal legyek, csinos legyek, nő legyek?

- Mutassa! Jé... nem írja.

- Akkor nem is kell az legyek. Felkapom én így is azt a csinos kis kosztümöt, lesz magassarkúm is, csak arra kell vigyázni, hogy színben menjen a szakállamhoz. Van az a pénz.

- Hát, maga tudja.

- Nem jön maga is? Sosem árt egy kis plusz kereset.

- Stewardessnek? Nincs az az Isten.

- Nem stewardessnek. Ejtőernyősnek. Azokat is keres a Honvédség, hirdetésben.

- Nocsak. Milyen gépre?

- Azt nem írja. Akkor nincs gép: de minek magának repülőgép? Nem elég, hogy ejtőernyős lesz?

- Maga Blériot szégyene, ha nincs gép, hogy fogok ugrani?

- A magasföldszintről. Különben azt sem írja, hogy ernyő van...

- Na, menjen maga a fenébe, földszintes ejtőernyősöket toboroznak?

- És utaskísérőket.

- Na, ha maga sztyuvinak áll, biztos, hogy meg sem próbálja az Orbán befektetni!

- Nem is ajánlanám, nem vagyok én olyan lány, őszül már a szakállam is, ha megpróbálják, olyant teszek, mint a távvezeték!

- Az milyent tesz?

- Üt. De nagyot.

- Mondja, nem lenne magának egyszerűbb, ha megkapná a nyugdíját?

- Dehogynem. Csak az most nem megy.

- Nem kér nekem még egy féldeci szódát, ma tőkepénzes?

- Még szép, hogy nem! Mars ki!

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása