Forgókínpad

Forgókínpad

Levélregény

2021. február 04. - Szele Tamás

Ez most hosszú lesz és kissé magánjellegű, de muszáj foglalkozni a kérdéssel. Ha már megoldani majdnem lehetetlen is. Szóval, ha ez bármelyik nyugati államban történik, emberünk már legalább egy hónapja belülről nézegeti a rácsos ajtót, rácsos ablakot, de nálunk történt és még abban sem vagyok biztos, hogy minálunk van-e törvény arra, amit művelt.

gumby_grafika.jpg

Különben – van.

Szóval, Egres Béláról lesz szó, aki sosem volt épelméjű, de most minden eddiginél tovább ment. Aki nem ismerné: Magyarország egyik legeredetibb, bár zavarodott politikai szélhámosa ő, terjedelem híján nem fogom ismertetni karrierjét, itt olvasható róla néhány írásom. Valamikor, 2013 februárjában azzal kezdte, hogy az Ultras Liberi nevében fenyegetőzött (erről csak maguk az ultrák nem tudtak, de aztán nagyon keresték), szervezett Békemenetet a CÖF tudta nélkül, besúgóhálózatot a Fidelitas nevén az ő tudtuk nélkül, adta már ki magát államtitkárnak, közlekedési mérnöknek, kerti vasútnak és trágyaszagnak – nem viccelek, majdnem kirúgtak miatta egy államtitkárt annak idején, mikor a Budapestet tavaly beterítő trágyaszagért álnéven vállalta a felelősséget, és az illető államtitkár elhitte, amit írt. Általában más személyazonosságát veszi fel, vagy valós, vagy fiktív emberekét, legalább negyven álneve volt novemberig, most már szerintem több van.

Például az én nevemet is használja. Aminek következményei lesznek.

Aki azt hinné, hogy egy kedves, vicces figuráról beszélek, aki bohócot csinál a hatalomból, az nagyobbat nem is tévedhetne. Egres Béla a kormány elkötelezett, sőt, fanatikus híve, és azt hiszi, hogy a szélhámosságait a kormány érdekében követi el (mondjuk ha ilyen barátai vannak az ország vezetésének, semmi szükségük ellenségre). Mániája, valóságos védjegye a lányok kopaszra nyírásának emlegetése, a kötelező katonai szolgálat, a Magdolna-mosodák bevezetése Magyarországon és a kerti vasút. Ez így együtt elég kellemetlen kevercset alkot a fejében, ráadásul valóban tehetséges szélhámos, akinek először akad dolga vele, hinni fog neki.

Nekem már nyolc éve „ügyfelem”, szél ellen tíz mérföldről felismerem, ha ő áll valami disznóság mögött.

Békeidőben olyan kéthavonta talál ki valami stiklit, mikor nincs euforikus periódusban, de ha olyanja van, akár naponta kétszer is elsül. Írtam én róla régebben eleget, mert kihagyhatatlan dolgokat művelt, valóban rejtői figura, ezért is tekint fő ellenségének, ugyanis nem érti, hogy én magamtól meg sem említeném, pont nem érdekel, mi történik vele és körülötte: az a sok őrültség tud érdekes lenni, amiket művel. Mármost a világjárvánnyal eljött annak is az ideje, hogy ne foglalkozzak ővele, ugyanis ilyen időkben nézetem szerint a sajtónak nem az a dolga, hogy zavart elméjű embereket kergessen. Máskor lehet, de most nem igazán kéne.

Ezt nehezen tűrte, eleinte próbálkozott azzal, hogy a nevemen indított egy petíciót a pülümfák megmentéséért (ilyen fa nincs, én nem indítok petíciót és szamárság volt rám uszítani a dunakeszi önkormányzatot ezzel), a nevemben megfenyegetett egy derék, jobb sorsra érdemes zenészt is, akit alig sikerült megbékítsek, de piszok nagy szerencséje volt azzal, hogy nem volt időm vele foglalkozni. Mikor nyáron ezt kellett volna intézzem, épp el kellett utaznom Koppenhágába egy készülő dokumentumfilm miatt, ott meg kisebb gondom is nagyobb volt annál, hogy a pülümfáival babráljak. Időről időre küldött egy-egy e-mailt, egyszer válaszoltam is neki, éspedig azt, hogy játszunk majd járvány után, most nem olyan idők járnak. Ezt úgy műveli, hogy létrehoz egy mailcímet, arról ír vagy nekem személyesen, vagy egy hozzászólást a Forgókínpadnak, én letiltom a mailcímet, mert sok jobb és fontosabb dolgom van ennél, aztán legközelebb újra kezdi ugyanígy.

Most azonban szintet lépett.

Még novemberben megkeresett egy kedves, fiatalkori ismerősöm, akinek már a szüleivel is jóban voltam, hogy ő segít az SZFE-nek, nekem mi bajom velük? Nekem ugyan semmi, sőt, én is segítettem, ahol tudtam, csak az nem sokat ért. Kiderült, hogy Bélánk az én fotómmal (is) visszaélve fenyegette, próbálta zsarolni őket. Persze fel lehetett ismerni, megint előkerültek a mániái, a kopaszra nyírt lányok, a kötelező katonai szolgálat... jó, elmagyaráztam, hogy kivel van dolguk.

Röviddel ezután pár napos eszmecsere következett a Wikipédia magyar szerkesztőivel, ugyanis Bélánk valami szemérmetlen önreklámot próbált elhelyezni náluk a sosemvolt „kerti vasútjáról”, és ezt érthető módon kivágták, mire fel közölte velük, hogy tudja: őket én irányítom. Dehogy irányítom, még a macskámnak sem parancsolok, viszont szerencsére derék kultúremberek, pár nap alatt tisztázódott, hogy ki kicsoda, máig nincs baj ezzel. A Wikipédia-oldalt meg levették.

Ezek után jött egy titokzatos levél – mindez kizárólag e-mailben zajlik! – egy hölgytől, aki állítólag a gödöllői önkormányzatnál dolgozik és szinte könyörgött nekem, hogy hagyjam békén ezt az embert, hiszen őrült, a kertjében meg az erdőben zsinórokat húz ki és a fejére tett drótokkal rájuk csatlakozva közlekedik, mint kerti troli. Hittem is meg nem is, de hát nem válaszoltam semmit, ugyanis tényleg békén hagytam én Bélánkat. Akkor örültem, ha nem hallottam róla. Ezek után jött a következő levélke, még decemberben:

Kószaföld üzenete!

Kedves Tamás!

Újra egymásba futottunk. Gödöllőn a ******** utca 67 alatt hozzájutottam egy kisebb telekhez ahol elkezdtem végre saját bejáratú birodalmam építeni. Végre úgy éreztem, senkinek nem vagyok a terhére. A rólam szóló cikkek sajnos ezt sugallták irányomban.
Tévedtem- a szomszédok ellen fordultak, pedig egy igazi paradicsomot varázsoltam kertemből. Mindenki rád mutogatott, hogy te miattad fordultak ellenem. Pedig senkinek nem ártottam. Építettem egy kerti vasutat, a pincében kerti metrót és ahogy a mellékelt képen is láthatod, van már kerti trolim. A kertemet Kósza-földnek neveztem el, melynek kormánya hamarosan feljelent téged rágalmazás miatt, mivel rossz színben tüntetsz fel a szomszédok előtt. Olyasmit állítasz rólam ami nem igaz. Mondjuk én is körültekintőbb lehettem volna- megnézhettem volna milyen színezetű a polgármester mielőtt telket vásárolok. Az ellenzéki város jó táptalaja a nemzeti érzelmű polgárok ellen gyűlöletkeltésnek. Amúgy ez a telek minden szempontból ideális. Van egy hosszú telek alá benyúló pince mely ideális a kis ház metrómnak. Még a működési engedélyt is megkértem az építési osztálytól- érdeklődhetsz nyugodtan!
Hamarosan az én kis Kósza birodalmam világháborút fog kirobbantani, ugyanis nyíltan hadat fogok üzenni az észak magyarországi megyék roma lakosságának. Ez a hadüzenetem át fog nyúlni Szlovákiába, Romániába és Ukrajnába, melyek szomszédosak a leendő roma tartománnyal és szintén jelentős számú roma lakossággal rendelkeznek a határ mentén. Hadat üzenek a Börzsöny településeinek mert a leendő amazon tartomány területén vannak. Hadat üzenek a feminista szervezeteknek amiért kritizálják Novák Katalint, aki csak a nők javát akarja, hadat üzenek a nyílt társadalom alapítványnak és szövetségeseinek! Mivel az alapítványnak és a feministáknak világszerte vannak szervezeteik és kapcsolatban állnak egymással ezért hadüzenetem és egyesületem akciói az egész világra ki fognak terjedni.
Hamarosan ezeket a hadüzeneteket megfogalmazom és elküldöm az illetékes kormányoknak szervezeteknek. Ha azt hiszed, hogy magányos bolond vén ember vagyok nagyon is tévedsz! közel 8 milliárd ember él a földön. Nagy számok törvényének közzétehetően egy ilyen bolondnak is jut pármillió barát. Nos én ezen a baráti társaságon dolgozom azóta amióta rám szálltál kigúnyolsz és kinevetsz, cikkeiddel nyilvánosan alázol és nevetség tárgyává teszel ország- világ előtt. Pedig amiket teszek, komolyan teszem- mindent komolyan gondolok, melynek nem más a célja mint világunk jobbá tétele. Nem is sejtet mennyien vágynak egy olyan világra mit én elképzeltem és ebben ha nem is nyíltan de támogatóm a kormány. Ami megvalósult Felcsúton én azt valósítom meg kicsiben a kertemben Gödöllőn!
Ha van telked és nem vagy teljesen panelproli akkor a te telkednek is hadat üzenek ezennel! A harc hát legyen harc- ez lesz az én saját bejáratú világháborúm!

Egres Béla Kósza-föld elnöke”

Életemben kétszer jártam Gödöllőn, egyszer a kilencvenes években a Szintézis nevű jazz-rock zenekar koncertjén, egyszer meg idén szeptemberben, az egyetemen, interjút akartunk készíteni valakivel, de elmaradt. Arról sem volt fogalmam, hogy ez az ember odaköltözött, arról meg még most sincs, egyáltalán hol van a megadott cím, amit kicsillagoztam, mert én betartom a törvényeket, ha más nem is. Hanem akkor már kezdtem érteni az önkormányzati hölgyet.

És elkezdtek özönleni a levelek. Mivel ez az ember csak a fényképemet ismeri a Facebookról és a mailcímemet, ezekkel dekorált szórólapokkal tömte tele a szomszédság postaládáit, amiben én Kószaföld királyaként szereplek – nem is csoda, hogy engem küldtek és küldenek el naponta a sunyiba. Ezekkel az emberekkel nekem mind kedvesen, udvariasan kell üzenetet váltsak, tárgyaljak, hogy megértsék: semmi közöm nincs ehhez az őrülthöz. Többnyire megértik, de bizony minden levél úgy kezdődik, hogy kijelölik nekem, hova menjek, mely meleg égtájra. Azt tudtam javasolni – mivel Bélánktól már féltek, ő meg állítólag az éjszakában rohangált, lármázott valami talicskákkal – hogy szóljanak a rendőrségnek, elvégre kijárási tilalom van vagy mifene. Nem tudom pontosan, mi történt, szerintem megkergethették az egyik ilyen körúton, mert megint levél jött.

Ezt azért mert rám uszítottad a szomszédokat!

Ahol csak tudom megosztom - főleg Gödöllő és környékén.
Egy talicskám bánta eddig ami nem olcsó de én megdolgoztam érte! Miért baj az ha az ember végig megy az utcán egy talicskával- tán tilos? Miért kellett a páromnak is nekimenni?

Az utca mindenkié- hogy jön bárki is ahhoz, hogy azt a magáénak követelje!”

Alatta a fényképem és egy felhívás a Gödöllői Arborétum nevében, miszerint a képen látható személy megrongálta a vasúti pályát és hölgyeket zaklatott. Elmentettem, mert ez már bizonyíték a rágalmazásra, de – mit lehet ilyenkor tenni? Menjek be a rendőrségre, és kérjek tőlük egy papírt, miszerint nem zaklattam? Közben írogatott a szomszédság is, de írogatott Bélánk is.

Kedves Tamás!

Hiába tiltasz én vissza térek :) Én vagyok a Mégigazabb Béla a mégigazabb kósza.
Nem csak az Éljenjeni hadművelet indult meg ma éjjel Gödöllőn, de hamarosan megindul a Pülüm hadművelet is itt a kiber térben.
A történelem első pülüm csatája fog lezajlani a facebookon. Ez Gémesi György székébe fog majd kerülni és végre Gödöllő is méltó városvezetést fog kapni.
A háború már most is az én javamra dőlt. Nem csak a talicskáimat pótoltam, de kellő mennyiségű vezetéket is szereztem a kerti troli hálózatom bővítéséhez. Van kellő vasanyagom a kerti vasút fejlesztéséhez és kellő mennyiségű homokom a balliberális szabadelvű szomszédokkal vívott csatákhoz. A hajónak szánt fürdőkádakból pedig remek tankokat fogok tudni építeni és vannak követőim is akik szolgálnának az oldalamon ebben a háborúban :D

Készülj a harcra és vele a kudarcra!”

Háborúzzon veled a Bem apó, basszus... közben írt az egyik lapnak is, ahová dolgozom, hogy azonnal rúgjanak ki, ugyanis „miattam állt le a talicskajárat”. Én kaptam meg az üzenetet, és elgondolkodtam kicsit: kirúgjam saját magamat? Közben a szomszédság megsúgta, hogy elment a környékbeli iskolákba is fenyegetőzni, őrjöngeni úgy is, mint KDNP-alapító, ezt a következő módon kommunikálta e-mailben:

Ha azt hiszed Kószaföld nem tud egy olyan oldalt blokkolni mint a Zónapörkölt nagyon is tévedsz! :) Ez volt a pülüm akció első eleme. A facebookon is megindult, de azt te úgysem láthatod- nem is tudsz róla semmit. Én viszont mindent látok.

Ez a válasz arra, hogy lelőtték a facebook a wikipédia ésa youtub csatornánkat!
Kószaföld blogjában is beszámoltunk erről.
Már el is kezdődött Kószaföld újjáépítése és hamarosan elkészülnek a betervezett fejlesztések. Már húsvétra kibővül a metró és kerti troli hálózat. Újjáépült a libegő és kitakarítottam az Éljenjeni tavat. Az első hajó is vízre került.
Hamarosan megindul az Éljenjeni hadművelet a gödöllői városháza ellen.

Hamarosan gödöllői iskolások seregei látogatnak majd el hozzám- gondoskodtam róla. Aki nem teszi az rosszul jár. Érdeklődj nyugodtan a PDSZ-nél!”

Igen, a Zóna valóban az én lapom és igen, az elmúlt két hónapban valóban feltörték kétszer is. De nem blokkolták, és főleg nem ez az ember volt. Köze nincs hozzá, nem is lehet, másnak volt baja a lappal. Sőt: másoknak. Bélán egy diót nem tudna feltörni, nem, hogy kódot. Azért a gyerekeket legalább békén hagyhatná.

A fentiek csak mintegy tizedét mutatják az ügyben keletkezett levelezésnek. Egyszerűen már nem is emlékszem minden ostobaságra, hazugságra, rágalomra, amit tavaly november óta minden nap kaptam. Gyakran naponta többször is. Olyasmi is volt, amit álnéven ugyan, de Bélánk írhatott, mert felismertem a stílusjegyeit, olyasmi is, amit talán ő követett el, talán nem.

Honnan tudom, hogy a szomszédság leveleit nem ő írja?

Nem tudhatom, csak feltételezem. Tudni ebben a történetben semmit sem lehet biztosan, kivéve azt, hogy ez a fickó az én nevemmel visszaélve művel őrültségeket. Akartak már megverni is miatta, még szerencse, hogy győzött a józan ész.

Tegnap már Fertőrákosról üzenték meg nekem, hogy ne hajigáljam éjszaka az ablakot homokbombával, mert kapok a sörétes puskából.

Életemben nem jártam Fertőrákoson, de még a környékén sem.

Egy csomó mellékszálat kihagytam, hiszen így is hosszúra nyúlt ez a történet: de naponta kapok mindenféle, többnyire fenyegető üzeneteket. November óta két napig volt nyugalmam.

Jó, mondja erre a jogkövető énem, akkor menjünk be a rendőrségre és tegyünk feljelentést. Az is lesz a vége, csak korábban ezt már megtették mások is, és nem járt túl nagy sikerrel: Bélánk egyszerűen kijelenti, hogy mindez hazugság, sőt, neki régebben gonosz emberek ellopták a jelszavait, azok üzengetnek a nevében, ő ártatlan. Bizonyítsák az ellenkezőjét. Ejtette ő már át így a Klubrádiót is, az Origót is, ha jól tudom, a rendőrséget is. Mivel anyagi kárt nem okoz – arra ügyel – és neki sem származik anyagi haszna az üzelmeiből, az ügynek nem lesz komoly fontossága és előbb-utóbb ad acta teszik.

Ez tehát azt jelenti, hogy némi ügyességgel, elszántsággal, ravaszkodással és rosszindulattal a mai Magyarországon bárki kiadhatja magát az online térben (és azon kívül is) bárkinek különösebb kockázat nélkül?

Igen, nagyjából ezt jelenti. Ugyan tiltja a törvény, de annak a törvénynek érvényt is kéne szerezni, az meg nem megy.

A rágalmazás vádja mindenképpen megáll, arra bizonyíték is van, a személyes jó hírnévhez való jogom is sérült épp elég alaposan: találkozunk a bíróságon, az ügyvédem már dolgozik a kereseten.

Mindent nem lehet bebizonyítani de mondjuk mindent nem is kell: elég egyelőre ez a két vádpont is.

Csak az nem fér a fejembe, hogy Európa kellős közepén ezt meg lehet tenni.

Meg lehet, mint a mellékelt ábra mutatja.

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása