Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek és a hálózatok

2018. április 20. - Szele Tamás

 

                                                                                                                       

Jónapot, Hacsek, hogy néz ki? Mióta pipázik? 

- Dehogy pipázok, nem látja, hogy nem ég?

 - Pláne, akkor minek fityeg a szájában? És miért van magánál az a nagyító?

 - Megkért a miniszterelnök, és én most oknyomozok.

 - Mit csinál?

 - Oknyomozok. A sajtó munkatársa akarok lenni.

 - És azt így kell?

 - Így, olvastam a Sherlock Holmesban. Ok még nincs, de nyomozás már van.

 - És hogy kerül ide a miniszterelnök?

 - Kérem, reggel hallgatom a Kossuth Rádiót, megszólal benne a miniszterelnök, és okosakat mond.

 - Képzelem...

 - Aki miniszterelnök, az csak okosakat mondhat. Most is azt mondta, többek között, ebben az interjúban, hogy „Van itt valami vita, valami listázásról. A sajtó munkásait kifejezetten biztatom arra, hogy segítség az embereket a tények megismerésében. Fedjenek fel minél több hálózatot, hozzák felszínre mindazt, ami a mélyben van. És egyébként, ha valaki nem szégyell pénzt elfogadni külföldiektől, akkor ne is szégyellje azt bevallani sem.”

 - Erre fel maga?

 - Erre fel én elkezdtem hálózatokat keresni, hogy jól felfedjem őket, hátha felvesznek a Pesti Srácokhoz vagy a 888-hoz sajtómunkatársnak.

 - A 888-hoz? Oda maga nem elég faszagyerek, ott csupa szép és okos ember dolgozik... na, és jutott valamire? Mert ha már a kormánysajtót engedi rá ez az ember az országra, annyi hálózat kell itt legyen, mint a nyű.

 - Van is, kérem, rengeteg. Itt, a kávéházban kezdtem az oknyomozást. Pár perc alatt felfedeztem az elektromos hálózatot, az internetet, a víz- és csatornahálózatot, a gázhálózatot, járnak a buszok a ház előtt, tehát van itt közlekedési hálózat meg úthálózat is, az előbb bejött a postás és kihozta a számlákat, szóval postai hálózat is van... mindent átszőnek ezek az átkozott hálózatok és én mindegyiket fel is fogom tárni!

 - Csak tárja, Hacsek, csak tárja, szerintem a miniszterelnök útmutatásainak szellemében kezdje rögtön a csatornahálózattal.

 - Miért pont azzal?

 - Hát nem azt mondta, hogy „hozzák felszínre mindazt, ami a mélyben van”? Hozza, de puszta kézzel ám.

 - Látom, maga nem hisz a hálózatok veszélyeiben.

 - Nem én. Mindig mondta nekem Ármin bácsi...

 - Stop. Jól emlékszem, hogy a maga Ármin nagybácsija Manhattanben él?

 - Igen, pontosan.

 - Mikor volt utoljára Magyarországon?

 - Maga hülye? Tavaly, itt kávéztunk hárman, magával. Ő fizetett.

 - Akkor a kávést is le kell leplezni, mert pénzt fogadott el egy külfölditől.

 - Na és? Mi meg kávét fogadtunk el tőle.

 - Magunkat is le fogom leplezni. Mindenkit le fogok leplezni!

 - Mondja, magának gyakran vannak ilyen rohamai?

 - Milyenek?

 - Ilyen leleplezősök... mikor kifordul a szeme, habzik a szája és mindenkit leleplez.

 - Nahát... észre sem vettem.

 - Látja, ilyen adottságokkal maga nem csak oknyomozó, de még politikus is lehetne.

 - Az lenne csak az igazi. De egyelőre elég, ha leleplezek minden hálózatot.

 - Nagyító helyett használjon inkább fázisceruzát. Nagyon tud rázni...

 - Menjen maga a fenébe, maga listaszökevény, mindjárt beprotezsálom a Figyelőbe, aztán nézheti magát!

 - Most miért haragszik rám? Van, amiben még egyet is értek a miniszterelnökkel.

 - Na, egyet mondjon, maga sorosbérenc.

 - Nézze, itt mondja, éppen ugyanebben az interjúban. „Inkább az agyközpontját szeretném átalakítani a kormányzásnak, amit Miniszterelnökségnek neveznek. Itt más típusú vezetést szeretnék.” Hát látja, ezt aláírom. Én is egészen, teljesen és tökéletesen más típusú vezetést szeretnék látni a Miniszterelnökségen. Legelőször az agyközpontját alakítanám át.

 - Ne mondja, és hogyan?

 - Szóba jöhet az elektrosokk, a lobotómia vagy a kisbalta, de kezdetnek lehet, hogy elég volna a hideg vizes lepedő, a kényszerzubbony és az erős nyugtató.

- Maga velejéig romlott flaszterbetyár, maga mordályégető genderfilozófus, maga sötétben merengő, romkocsmalakó bölcsész, hogy beszél erről az áldott jó emberről?

 - Milyen emberről? Én a Miniszterelnökség agyközpontjáról beszélek, ahogy ő is. És igenis becsülöm, hogy férfiasan belátja: át kell alakítani azt az idegi gócot, kezelésre szorul.

 - Na, látja, ez a kulcsszó. A férfiasság. Ez az, amit annyira szeretek benne.

 - Szereti?

 - Na jó, inkább tisztelem. Mint a géfodor.

 - Ha maga mondja... de tényleg, hallotta, mit mondott a nőkről?

 - Nem figyeltem végig a beszédet, mit?

 - „Átfogó megállapodást akarok kötni a magyar nőkkel. Mondják el, mi pedig értsük meg, mit akarnak. A gyerekvállalás a legszemélyesebb, de a közösségnek is fontos ügy. A legszemélyesebb közügy. Meg kell hallgatni, meg kell érteni őket, és nem 4, hanem 30 évre megállapodást kötni a magyar jövőről, hogy a kormány részéről mit tudunk nekik nyújtani.”

 - Látja! Látja! Figyel rájuk! Foglalkozik velük!

 - Én is attól tartok, hogy foglalkozni akar... és irigylem az önbizalmát.

 - Miért?

 - Hát hány éves?

 - Nemsokára lesz ötvenöt.

 - A legszebb férfikor. Csak honnét veszi, hogy még harminc évig képes lesz foglalkozni? Ráadásul az összes magyar nővel? Nekem néha még a Simekné is sok.

 - A Simeknek is.

 - És Anikó asszony tud a miniszterelnök szándékairól? Hogy meg akarja érteni mindegyik magyar nőt?

 - Maga szerencsétlen, ez nem azt jelenti!

 - Én is így védekeznék, ezt mondanám. Hogy az egész csak félreértés.

 - Ilyen romlott, perverz alakot, mint maga eddig csak a tükörben láttam. Most hova megy?

 - Hagyom magát szorgosan hálózgatni, hátha felveszik keresztespóknak a kormánymédiába, addig én átszaladok a Simeknéhez, Simek most a hivatalban van. Megpróbálom megérteni, mielőtt a miniszterelnök beelőz.

 - Mars ki!

 - Hasonló jókat, Hacsek.

 

 

holmes.jpg

Szele Tamás

süti beállítások módosítása