Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek és a pelenka

2018. augusztus 22. - Szele Tamás

 

szaros_pelenka.jpg

- Hallotta, Hacsek?

- Halottam, de nem érdekel.

 - Honnan tudja, hogy nem érdekli?

 - Engem most semmi sem érdekel.

 - De ez fogja. Orbán Ráhel, koszos pelenka...

 - Mondtam, hogy nem érdekel. Kérem, én csődbe mentem, a fiamat letartóztatták hazaárulásért mert találtak nála egy MUOSZ-igazolványt, a feleségem elhagyott a Simek kedvéért, mert az belépett a CÖF-be, a lányom Abesszíniába szökött mixernőnek, a kutyám megugatott és a macska megette a bankkártyámat. Pincér, egy fél vodkát! Fél litert, nem fél decit! Nem citrommal, ciánnal!

 - Szegény barátom, de ez akkor is nagyon fontos. Tudja, a pelenka...

 - Maga barom, azt sem tudom, ma lőjem főbe magamat, vagy várjak őszig, mert a főtárgyalás idejére már úgyis bevezetik a halálbüntetést, kilépünk az Unióból, és államilag mégis olcsóbb volna. Nyitva van még a sarkon a revolverkölcsönző?

 - Nem, becsukták tiltott fegyverviselésért.

 - Naná. Mégis, mit vártak mit fognak találni egy revolverkölcsönzőben? Érett túrót macesszel?

 - Azt is találtak, de kérem, ez világbotrány... a pelenka...

 - Dugja a seggébe azt a pelenkát, nem jut el az agyáig, hogy nincs a világnak az a koszos pelenkája, ami engem most érdekelne?

 - De pedig ez nagyon fontos!

 - Tudja maga, mi a fontos? Nézzen ki az ablakon, mit lát?

 - Mintha lőnének. Kitört a forradalom a pelenka miatt?

 - És zászlajára tűzte. Nem, maga marha, látja azokat az egyenruhákat?

 - Nem ismerem őket.

 - Én igen: Sziám és Burma megszállta Magyarországot a jelek szerint, és most sarcolják a népet.

 - Borzalmas, kérem. Ez is amiatt a pelenka miatt van...

 - Maga hülye? Húzza le a fejét, ez most kereszttűz volt... hiába, ezek az oroszok tudnak lőni.

 - Miféle oroszok?

 - Nézzen már ki, a sziámiakat kikergette a Vörös Hadsereg, és most ők sarcolnak. Van órája?

 - Már csak egy. Az utolsó. Szerintem ütött is. És egy pelenka miatt...

 - Galambocskám, hagyja már azt a pelenkát, énekeljünk szépen Volga-himnuszokat az ezredes úrnak, ha már befáradt ide a kávéházba... eeej, ljúliii-ljúli... na, hogy megy?

 - Szarul.

 - Azért csak énekeljen maga is, biztos, ami biztos. A Katyusát tudja?

 - Tudom.

 - Akkor énekelje, oroszul.

 - Oroszul nem tudok.

 - De tud.

 - „Messze-messze, lent a Volga mentén élt egy lány, Pelenka a neve...”

 - Katyusa, nem Pelenka! Hagyja abba, már elmentek.

 - Bozse moj.

 - Maga is mostanra tanul meg oroszul, mire megjönnek a kínaiak.

 - Hagyjuk abba, ezeknek úgysem tudunk énekelni.

 - Ezeknek nem, de már mennek is. Csak pár kereskedelmi kirendeltséget hagynak maguk után. Mármint épen. A sajátjaikat.

 - Szóval, az a pelenka...

 - Menjen a jó büdös francba a pelenkájával, látja azokat a zöld fényeket az égen?

 - Mekkora pelenkák...

 - Pelenka az öreganyja térgye kalácsa, az. Repülő csészealjak. Csillaghajók.

 - Mondja, ezek humanoidok?

 - Tudja a fene, miért kérdi?

 - Hátha őket érdekli a pelenka...

 - Hagyja már azt a nyüves pelenkát, ahogy elnézem, ezek három méter magas egysejtűek. Az egyik épp ide tart.

 - Az segít, ha éneklek neki?

 - A pelenkáról?

 - Csak arról tudok...

 - Nem segít. Megpróbálok beszélni vele. (Felemeli a jobb kezét) Békés lények vagyunk!

 - Glbmlll.

 - Beszélni szeretnénk a vezetőjükkel.

 - Brml. Glfm npkr.

 - Minden értelmes élőlény testvér az Univerzumban!

 - Prr! Prmt ktt mnrmn!

 - Örvendek. Ez itt a barátom.

 - Jó napot kívánok. Hallották már a pelenka...

 - Grrrrrr! Blxbmbrrr!

 - Maga monomániás. Ezek szétlőtték a fél kávéházat. Minek kellett azt a pelenkát emlegetnie?

 - De hát valami fontosat akartam mondani...

 - Sikerült. Még jó, hogy az italos pult és a hűtő egy része megmaradt.

 - Sajnos, azt hiszem, nem sokáig örülhetünk neki.

 - Hogyhogy?

 - Felszállás közben kicsit magukkal rántották Ausztráliát, ettől a bolygó tengelye elferdült, és most szép lassú, spirális pályán zuhanunk a Napba.

 - Hát, akkor mindennek vége. Igyunk egy kortyot, aztán imádkozzunk. Teljesen be vagyok szarva.

 - Akkor most jól jönne a pelenka, ugye?

 - Én magát halálunk előtt orbitális pályára állítom és utána vidám izlandi népdalokat fogok énekelni.

 - Ne mondja, tud izlandiul?

 - Ha erre kell, tudok!

 - Várjon, mintha normalizálódna a bolygó pályája...

 - Tényleg. Ezek a kínaiak építettek három gigászi rakétahajtóművet, és pályán maradunk. Hála az Égnek!

 - Látja, itt is jön egy kínai úrhajós.

 - Nihao, drága elvtársam, Isten hozta, nagyon hálásak vagyunk, van még egy kis vodkánk, parancsoljon! Én Hacsek vagyok, a barátom Sajó.

 - Tízezer boldogság tölti el lelkemet Ha-cheg és Sha-yo urak, méltatlan vagyok ismeretségükre.

 - Magát hogy hívják, elvtárs úr?

 - Szerény nevem Pe Len-ka.

 - Hogy én miért nem lőttem főbe magamat a legelején...

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása