Forgókínpad

Forgókínpad

Kegyeletkufárkodás

2020. július 19. - Szele Tamás

Előre jelezném, hogy a részvét legrosszabb formája, mikor olyasmiket adunk az elhunyt szájába, amiket sosem mondott, tegyük ezt akár szándékosan, akár tájékozatlanságból. Ez a helyzet a minap tragikus hirtelenséggel, fájdalmasan fiatalon elhunyt Bogdán Lászlóval kapcsolatban is: mindenképpen többet érne egy kis tisztelet és méltóság, mint a most terjedő hazudozás.

bogdan_laszlo.jpg

Isten nyugtassa, én most nem fogom felsorolni érdemeit, megtette azt a teljes magyar sajtó. És nem fogok foglalkozni a körülötte kibontakozó nézetekkel, vitákkal sem, tegye más. Én most azzal fogok foglalkozni, hogy alig hunyta le a szemét, már hazudnak róla és kihasználják. Lehet, hogy nem gonoszságból, csak ostobaságból: de akkor is megette a fene az ilyen kegyeletet. Ha egyáltalán meg sem szólaltak volna, akkor tették volna a legtöbbet a gyászoló családért. Miről beszélek?

Arról, hogy tegnap óta terjesztenek az egyszerűbb lelkek a Facebookon egy állítólagos Bogdán László-üzenetet, melyben Orbán Gáspárt igazította volna el az élet dolgaiban. Idézzük:

NAGYOBB INTELLIGENCIÁVAL MÉG SENKI NEM MERTE KIOSZTANI ORBÁN GÁSPÁRT, MINT AHOGY AZT BOGDÁN LÁSZLÓ TETTE: URAM ÖN FENYEGET ENGEM, MIKÖZBEN...

Amint azt tegnap olvashatták Orbán Gáspár csúnyán megfenyegette a magyar emberekért kiálló Bogdán Lászlót.
Bár Pataky Attila megfenyegette őt, ennek ellenére higgadt válasszal reagált kirohanására.
Gáspár támadására olyan intelligens választ adott, mellyel szerintünk újra bizonyítja, hogy talpig ember.

Változtatás nélkül idézzük szavait:

Tisztelt Orbán Gáspár!
Ön tegnap engem durván megfenyegetett, én viszont nem akarom megbántani Önt.
Megadom a tiszteletet és nem tegeződök annak ellenére, hogy ön azt tette, pedig jóval idősebb vagyok magánál.
Ami fáj, hogy hazugnak, tolvajnak nevezte Cserdi község lakóit, ami nem igaz.
Szerény véleményem az, hogy Ön Orbán Viktor fia, akinek talán példát kellene mutatnia, nem pedig folyton bántani a magyar embereket.
Ön azt írta nekem szégyelli, hogy magyarnak született.
Bár én roma ember vagyok, de hálát adok az Istennek, hogy itt élhetek.
Furcsának találom, hogy hívő embernek tartja magát, ennek ellenére Isten haragját akarja zúdítani a magyar emberekre.
Én minden tettemért vállalom a felelősséget, és megnyugtathatom nem akarok a „politikai elitbe”, ahogy ön nevezi bekerülni.
Egy dologban biztos lehet, én nem félek és amíg élek és mozdulni tudok, harcolni fogok a magyar emberek igazságáért.
Én fenyegetése ellenére kívánok Önnek és családjának minden jót.
Tisztelettel: Bogdán László, ahogy ön nevez „egy kis senki.”
Mi úgy gondoljuk Bogdán László újra bizonyította, hogy talpig ember, amennyiben Ön is így gondolja, kérjük juttassa el szavait másokhoz is!”

Nem jelezném, ki mindenki osztogatta. Ennek az üzenetnek csak egy baja van: az, hogy soha nem hangzott el, Bogdán László ezt soha nem írta, mondta. Ez az azóta megszüntetett TV2-friss című álhírlap egyik kampányában jelent meg, egy összehazudott „sajtóvita” keretében, melynek egyetlen résztvevője sem tudott arról, hogy ő megszólalt volna. Az álhírsajtó régi módszere, hogy hazudnak valami felháborítót, az körbefut és hoz egy kalap pénzt, aztán az alaphazugságból még hetekig élnek, oly módon, hogy azt is odahamisítják, ki mit szólt a témához – persze, nem szólt senki semmit, meg sem kérdezték őket, nem is tudták volna, hiszen nincsenek munkatársaik, de ahol egyet tudnak hazudni, ott tudnak akárhányat is.

Szegény Bogdán László különösen gyakori áldozatuk volt, ebben az esetben például állítólag Orbán Gáspárral polemizált volna, de kis kutatással előástam én még egy kalap hazugságot tőlük vele kapcsolatban.

Ha kis kutatást írtam, enyhén fogalmaztam: a TV2-friss volt ugyanis az egyik olyan álhírlap, amit még idén februárban, tehát messze a rendkívüli jogrend bevezetése előtt megszüntetett a rendőrség rémhírterjesztés miatt, azt állították ugyanis, hogy a Keletiben és a Nyugatiban hullanak az emberek a koronavírus-fertőzésben, mint a legyek. Nem hullott februárban még légy sem: de mivel betiltották őket, nem volt könnyű megtalálni azt, ami az archívumukból maradt. Szerintem maga a volt tulajdonos sem tud arról, hogy van még nyoma az ő áldatlan munkájának – de van.

Éspedig azért van, mert egyfelől a Wayback Machine folyamatosan monitorozza a teljes internetet, és ebből a hazugsághalmazból is elmentett három példányt. Aztán azért is van, mert egy lelkes olvasójuk Pinteresten elmentette majdnem az összes írásuk fotóját, de meg azért is van, mert az álhírlapok egymásból élnek. Így találtam rá ennek az írásnak pár ikertestvérére és egyéb rokonára, ugyanis ezek a hiénák valóságos iparágat alapítottak pár ismert emberre. Az elmentett írások között pont ez nem szerepel, én is arról ismertem rá, hogy már foglalkoztam annak idején ezzel a hazugsággal, ha érintőlegesen is. De van itt olyan írás – már csak a képét tudom mutatni – aminek az a címe:

NAGY A BAJ! SZÍVSZORÍTÓ KÉRÉSSEL FORDULT BOGDÁN LÁSZLÓ AZ EMBEREKHEZ:-AKI ISMER ENGEM KÉREM SEGÍTSEN, MERT..!”

bogdankamu.jpgMert? Állítólag a szívbetegségére panaszkodott – tudtommal nem volt szívbeteg – amiről „eddig senkinek sem beszélt” (tehát egy impresszum nélküli álhírlapnak fogja elmondani először) és csak annyit kér, hogy imádkozzanak érte. Még a vak is látja, hogy Bogdán László ilyent soha nem írt, oka sem lett volna, értelme sem, ennek a hazugságnak csak az volt a célja, amivel az írást befejezi a kacsaúsztató:

Kérjük osszák meg szavait, hogy minél több ember kifejezhesse jó kívánságait!”

És szavaival osszák meg azt a negyven hirdetést is, amit melléjük raktunk, mert azokért nekünk szépen fizetnek, nem baj, hogy hazudunk mellettük, mint a vízfolyás. Az a hirdetési céget nem érdekli, neki csak a forgalom a fontos. Bogdán László népszerű, ismert, hazudunk róla egy szívbajt, mindjárt megosztják félmillióan, az nekünk szépen hoz a konyhára, kit érdekelnek a tények?

És nem egy vagy két ilyen kamucikk, álnyilatkozat, műriport jelent meg, hanem megszámlálhatatlanul sok. Olyan is akad, amit a rejtélyes okokból máig megjelenő Ötpercpihenőről kellett összevadászni – ez egyébként eredetileg ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozott, mint a TV2-friss, csak valahogy megúszta a betiltást. 

Hangsúlyozom, nem akartam a politikai elitbe kerülni, de megkérdezném a magyar népet, ki támogatna engem abban, hogy bekerüljek a magyar kormányba, ahol tudom „egy fecske nem csinálhat nyarat”, de talán tudnék tenni valamit a magyar nép sorsáért? Szeretném, ha elmondanák őszinte véleményüket, mert nagy segítség lenne számomra! Minden biztató és őszinte szót előre is köszönök!”

Nem, soha nem akart miniszterelnök lenni, az erről szóló pletykák ebből az álcikkből eredhetnek. És itt már nagy kezd lenni a baj, mert Bogdán László emlékét és a róla fennmaradó képet kezdik alakítani ezek az üzleti célból elkövetett pletykák. Ugyanígy hazugság az OLKT tavaly augusztusi közlése, melyben Bogdán László állítólag Orbán Viktornak üzent volna, bár ennek a végén megjelölik forrásként a TV2-frisst.

Nem is idézem, ugyanis a mondatok az előző két írásból vannak összeollózva. Aki azokat olvasta, olvasta ezt is.

Tehát tetszenek érteni, mit művelnek? A korábbi álhíreket osztják valósként, és nem hinném, hogy ezzel jót tesznek az elhunyt emlékének.

Egyszer volt egy ember, akit sokan szerettek, sokan meg nem. Több ilyen ember volt, meg van is, de most erről az egyről beszélek. Erről az emberről életében sokat összehazudoztak, sok pénzért. És most, amikor meghalt, ahelyett hogy tisztáznánk, mi volt igaz, mi nem, mit tett, mit nem tett, és méltósággal emlékeznénk rá, inkább a politikailag kellemesen hangzó hazugságokat osztogatják egyesek. Amiket már eredetileg is pénzért találtak ki.

Tessék már végre egyszer megérteni: a politika nem szentesíti az érdekből vagy rokonszenv alapján elkövetett hazugságot, ez nem politikai eszköz, ez még azt is bemocskolja, ami tiszta.

Az Öregisten áldja meg, legalább a temetőben legyen csend!

Sosem hittem volna, hogy még részvétből, kegyeletből is létezik bóvli.

Szele Tamás

süti beállítások módosítása