Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek és a napelem

2017. december 07. - Szele Tamás

 

 

  • Jó napot, Hacsek, kellemes ünnepeket!

  • Miféle ünnepeket, Sajókám, miféle ünnepeket?

  • Télieket, Hacsek. Elvégre tegnap volt Mikulás, mondja, mit kapott?

  • Ne is mondja, kérem, szenet és virgácsot.

  • Tudtam én, hogy maga rossz volt, de ennyire?

  • Nem, ezt azért kaptam, mert jó voltam.

  • Fura egy Mikulása van magának...

  • Magát se az eszéért szereti, aki szereti. Másfél mázsa brikett olcsón és fél mázsa gyújtós hozzá, az magának smafu? Jó időre meg van oldva a fűtés! Csokoládéval mégsem fűthetek. Ez meg állami Mikulás-ünnepségekből maradt vissza, fillérekért megkaptam.

  • Igaz, igaz... de miért mondja, hogy miféle ünnepek? Jön a Karácsony, jön a Chanuka, jön a Szilveszter.

  • Azt maga csak hiszi, kérem, azt maga csak hiszi. Ezek idén elmaradnak.

  • Ne mondja! Mindenhol?

  • Nem, csak Magyarországon. Tél sem lesz.

  • Hogyhogy?

  • Meghosszabbítják az őszt Bicskéig, esetleg Lovasberényig.

  • Az magának jó, nem?

  • Hát, a fűtés szempontjából igen, azt mondták, forró ősz lesz, csak korábban elmaradt a forróság belőle, azért hosszabbítanak.

  • És ezt lehet?

  • Nálunk semmi sem lehetetlen, viszont mindenhez kormányhatározat kell. Tegnap mondta a Kovács Zoltán, hogy mivel elmaradt a forró ősz, meghosszabbítják. Itt írja az újság. „Kovács Zoltán az Indexnek azt mondta: legutóbb a kormányülésen látta a titkosszolgálatok által elkészített jelentéseket a Soros-hálózatok tevékenységéről. Úgy fogalmazott, hogy „ott tényekről beszélünk és szándékokról”, tehát szerinte igenis vannak ilyen szándékaik ezeknek a szervezeteknek.”

  • Hát, ha nem volt forró ősz, csinálnak. Ha télen is.

  • Nem érti, ez a tél ősz lesz.

  • De értem. És mit szól ehhez a Mikulás?

  • Mi köze ehhez a Mikulásnak?

  • Hát, ha forró lesz az ősz idén télen, maga totál hiába kapta a brikettet.

  • Hagyja csak, igyekszem kiérdemelni a virgácsot is, a szenet is.

  • Na, de ennyit? Nem lesz könnyű.

  • Mondjuk beszállok a paksi erőmű beruházásába.

  • Szerintem ott már le vannak osztva a lapok. Különben is, muszáj magának azzal a veszélyes nukleáris technikával foglalkozni?

  • Milyen nukleáris technikával?

  • Pakson nem most épül a két új reaktorblokk?

  • Is.

  • Hogyhogy is?

  • Naperőmű is épül.

  • Pakson. Naperőmű. Én a múltkor megszántam magát és merő egy jószívűségből meghívtam egy alig használt szimplára, maga meg így hálálja meg nekem, hogy hülyeségeket akar velem elhitetni?

  • Kérem, ez igaz. Pakson nem csak atomerőmű-blokkok fognak épülni, hanem naperőmű is. Itt vannak az adatok. A beruházó az MVM Hungarowind Szélerőmű Üzemeltető Kft. A projekt keretében 73 920 darab napelemet és 462 invertert (ez készít a napelemek termelte egyenáramból váltóáramot) szerelnek fel.

  • Ezt így hogy? Minek?

  • Hát, tudja, úgy lesz, hogy szép időben, nyáron és nappal a naperőmű termel, télen, rossz időben és éjjel meg az atomerőmű. Ki van ez találva, az Elsimon ötlete volt.

  • Zseniális. És mondja, ha tegyük fel augusztusban kisüt a nap, szólnak a fűtőelemnek, hogy estig szabadnap, hagyja abba a sugárzást?

  • Pontosan. Estig már nem hasad tovább. Ez, kérem, fegyelmezett orosz fűtőelem, ha ennek mondanak valamit, engedelmeskedik, különben mehet Szibériába.

  • Értem. És mennyi pénz van ebben a naperőműben?

  • Rongyos 3 milliárd 144 millió forint.

  • Hát, nem sok, ennyiért érdemes belevágni? Ez még egy stadion is alig.

  • Magam is azt mondom, hogy villamospénz, de hát ilyen az energiaipar, csak leesik belőle nekem is valami.

  • Mi lesz maga ebben a beruházásban?

  • A sógorom már elrendezte, nagyon felelős státusban leszek, mint fűtő.

  • Mint fűtőelem?

  • Nem, mint fűtő. A Napnál.

  • Hát, ha valamiben, ebben legalább komoly szakmai gyakorlata van.

  • Nekem mondja? Több évtized!

  • És ha befuccsol, mihez kezd?

  • Beszállok a Nógrádi boltjába.

  • Tényleg, mivel üzletel most a Nógrádi, még mindig Sorosban meg migránsban utazik?

  • Igen, de abba engem nem vesznek fel, egyiknek sem vagyok jó. Viszont a György még szeptemberben vezető tisztségviselő és igazgatósági tag lett a Magyar Haditechnikai Fejlesztő és Gyártó Zártkörűen Működő Részvénytársaságban, azaz az MHFGY Zrt.-ben.

  • Sag schon. És mivel foglalkozik, fejleszt vagy gyárt?

  • A leírás szerint a cég tevékenységi körei között szerepel a konferenciaszervezés vagy a tanácsadás, de repülőgép vagy űrhajó javítása is.

  • Nanu, nanu! A Gyuri visszatért az ufóbizniszhez! Jobban is áll majd neki.

  • Na, megyek kérem, várnak.

  • Hova ilyen sebbel-lobbal?

  • Pályát módosítok.

  • Már megint?

  • Igen, Föld körüli pályára állok.

  • Mars ki!

  • Akkor Mars körülire is...

 

 

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása