Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek és a koronavírus

2020. február 29. - Szele Tamás

Jó napot, Zorro, hogy van, hogy nem láttam már egy hete hál' Istennek?

Jó napot, Garcia őrmester, nem ismer meg? Hacsek vagyok, csak ugye, most maszkot kell viselnem.

Én sem Garcia őrmester vagyok, hanem Sajó, maga vírusbetyár, maga is megismerhetne a hangomról!

Csak olyan élethű a pocakja, nyugodtan elmehetne a filmbe.

Filmben nem utazom.

Miért?

Annak idején jelentkeztem statisztának egy zombifilm forgatásán, már nem voltam fiatal és kellett a pénz...

És mi történt? Később a rokonai, barátai felismerték a mozivásznon?

Nem, rosszabb. Elutasítottak.

Miért?

Azt mondták, kicsit túl ronda vagyok zombinak.

Hát, most, hogy így mondja, valóban van a dologban valami... magát a koronavírus is sírva fertőzné meg.

Menjen a francba, maga meg hülye: a szemét takarja a maszk, nem a száját, orrát, így mire jó?

Hát azért maszk ez így is. Legfeljebb nem tökéletes, nekem erre jutott, ez is ötezer forint volt.

Nem mondja, hogy ezért a két helyen lyukas zsebkendőért képes volt pénzt kiadni?

Dehogynem, járvány van, kell a maszk. Az AliExpressszen kellett így is megrendeljem, egyenesen Kínából. Még az a szerencse, hogy a vuhani gyár gyorsan szállította.

Maga tényleg nem normális, Vuhanból rendel maszkot a vuhani vírus ellen...

Ott legalább értenek hozzá: az olasz spagetti is jobb, mint a pesti, nem?

Azért ez vírussal másképp működik, és a maga maszkja amúgy sem jó semmire, miért nem vett elő inkább egy sísapkát, lyukasztotta ki a szemeinél és viseli úgy? Hatékonyabb volna.

Tudja, futok a pénzem után. Ha már ezt kifizettem... meg nem szeretném, hogy a viszkis rablónak nézzenek és ahányszor elmegyek egy bank előtt, letartóztassanak. Vagy a kezembe nyomjanak pár százmilliót.

Így viszont útonállónak fogják nézni. Esetleg haramiának.

Az nincs kizárva... most mondja, épp Velencébe készültem, mikor megszakították a karnevált.

Oda pedig jó lett volna ez a külső, vesz egy spádét meg egy kalapot és kész. Csak arra kell vigyázzon, hogy le ne szúrjon valakit az erszényéért egy sötét sikátorban.

Nem is értem az olaszokat. A velencei karnevál az egyetlen rendezvény, amin mindenki maszkban vesz részt. Ezt betiltani...

Ne is mondja, ott a fiam, a Lipótka, ő is elutazott.

Hova?

Ő azt hitte, Londonba.

És nem?

Nem, Karanténban kötött ki végül, nem Londonban, az egész csapattal együtt. A reptéren gyanús lett, hogy annyi maszk volt náluk.

De miért vittek magukkal maszkot, bankrablók voltak?

Nem. Vívók, és az Európa-bajnokságra mentek. A többi vívót is izolálták.

Akkor most hol rendezik a londoni vívó-EB-t?

Karanténban. Kicsi és unalmas hely.

Jó hogy mondja, szólok a sógoromnak, hogy legyen óvatos.

Miért, ő is vívó?

Nem, rosszabb. Méhész.

Na, ő tényleg vigyázzon, mert mindenki kiszalad tőle a világból, ha felveszi a munkaruhát. De most méhészkedik, februárban?

Majd márciusban kezdi, két szakmája is van.

Éspedig?

Méhész és nőgyógyász.

Én vagyok a marha, hogy szóba állok magával járvány idején. Még megfertőz hülyeséggel.

És mondja, megvette már az ötven kiló lisztet?

A harminc kiló cukorral, tíz kiló sóval és fél hektó olajjal együtt. Daruval emeltük be a harmadikra, a gangon. A láda gyertyát és a negyvenezer gémkapcsot már felcipeltem én, kézben.

Miért vett maga negyvenezer gémkapcsot?

Maga megőrült? És ha kifogy a boltokból? Ott állunk majd válsághelyzetben, gémkapocs nélkül, mihez kezdünk majd?

Valóban riasztó gondolat. De mégis, mi egyebet tehetne az ember?

Szerintem azonnal jelentsük fel az influencereket.

Miért?

Hogy ne terjesszék tovább a betegséget. Most olvasom a Pesti Srácokban, hogy ők tehetnek mindenről. Meg a Facebook.

Maga hülye, az influenza az ellenség, nem az influencer!

Mondja, maga végig szokott olvasni ilyen hosszú szavakat?

Én igen, ahogy látom, maga nem.

Meg a Pesti Srácok sem.

Ja, ők csak leírják, meg feljelentik.

De mondja, mégis, hogy lehet hibás a Facebook?

Hát azon terjeszti a koronavírust a Soros. Még jó, hogy van a gépemen vírusirtó.

Maga szerencsétlen, online nem tudja elkapni a koronát!

A gépem sem?

A gépe se, maga digitális őstulok, maga energiavámpír, maga időrabló az Omegától!

Akkor mire jó ez a Sorosnak?

Sorosnak semmi köze hozzá.

De a Pesti Srácok...

A Pesti Srácok már annyi marhaságot írt, hogy legyalulták őket egy csomó online felületről, hagyja már a fenébe azt a lapot!

Hát, micsoda világban élünk, kérem, hogy már a Stefka lapjának sem lehet hinni... pedig milyen megbízható volt az az ember mindig.

Mikor volt az megbízható?

Ismertem még belügyi tudósító korából.

Ja, az akkor volt. Annak megbízható volt... Most meg most van. Törődjön inkább a maga dolgával.

Azzal is törődök, kérem, látja, kaptam konzerveket, ebben a két hatalmas szatyorban viszem haza, csak megálltam egy kávéra.

És mit kapott?

Löwenbräut, Pilsner Urquellt, Budweisert...

Gondoltam is, hogy nem csülköspacalt és babgulyást fog felhalmozni. És meddig lesz elég ez a negyven sör?

Az attól függ. Ha még sok újságot olvasok, holnaputánig.

Maga amatőr. Nem tudja, hogy a sör nem használ járvány idején?

Nem tudtam. Akkor mit igyak?

Csakis házi pálinkát. Az fertőtlenít.

És meg is nyugtat, igaza van. Mondja, nem kéne nekünk ezzel kereskedni?

Hogy érti?

Elterjesztjük, hogy a pálinka védőital, és áruljuk, a méhész sógornak van ötszáz literje, adjunk fél litert tízezerért és az már tízmillió.

De hát vírus ellen nem használ.

Nem is vírus ellen ajánljuk, hanem tömeghisztéria és pánik ellen.

Ebben van valami, ebbe nem lehet belekötni...

Ugye? Ugye? Már meg is van a reklámszövegünk.

Mondja!

– „Hogy ne essünk pánikba, itt a házi pálinka”

Mars ki!

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása