Forgókínpad

Forgókínpad

Hacsek, a megfigyelő

2019. július 19. - Szele Tamás

hacsek-es-sajo-kiemelt-2.jpg

- Jó napot, Hacsek, mit nyomkodja a telefonját, mint egy influenszer?

- Jó napot, Sajókám, de jó, hogy már mióta nem láttam, maradhatott volna, ahol eddig volt... Különben nem vagyok influenszer, már elmúlt, ez a homeopátiás szer csodát tett.

- Maga hülyébb, mint valaha, pedig Valahát is jól ismerem. Jellemző, hogy homeopátiás szerekhez folyamodik ahelyett, hogy porokat szedne az agyára.

- Ne mondja, ismeri Valahát? A helyet, ahova a vikingek kerülnek a haláluk után?

- Az Valhalla, maga alföldi kalóz, maga puszták szuterén hajósa... mit csinál annyira azzal a telefonnal?

- Állást keresek, kérem.

- Ne mondja, hát már nem alkalmazzák a Slemil és társánál másodsikkasztónak?

- Á, hol van az már... a Slemil Szegedre költözött, a társa Vácra, én meg szabadlábon védekezhetek, mert nem volt ellenem tárgyi bizonyíték.

- Látja, mondtam mindig, hogy nem kell mindent aláírni.

- Tudtam én ezt magamtól is, azért harminc éve vagyok a sikkasztószakmában, de elsőrangúan tudok hűtlenül kezelni is.

- Ismerem magát, mint a rossz pénzt. És mondja, van felvétel a maga hivatásában?

- Sajnos nincs, nagy ebben a mai világban a konkurencia.

- Igen, ezek a feltörekvő fiatal csibészek...

- Ugyan már, velük van a legkisebb baj. Az állami szektor! Lassan minden piacot lefednek, mindent monopolizálnak, rendes ember nem hamisíthat közokiratot sem, ha nem nekik dolgozik.

- Hát kérem, maga is megszavazta őket.

- Igen, csak akkor olyant mondtak, hogy védeni fogják a honi ipart.

- És nem védik?

- Dehogynem. A sikkasztóipart annyira, hogy zsebre is vágták, senki hozzá nem férhet.

- És akkor most mihez kezd?

- Pályaelhagyó leszek.

- Maga lesz a váci személy?

- Én ugyan elég sok személyt ismerek Vácon, de remélem, egyelőre nem kerülök oda.

- Maga szerencsétlen, a váci személy egy vonat és akkor pályaelhagyó, amikor kisiklik!

- Ja, értem. Hát, a MÁV-nál van ugyan felvétel, de nem náluk próbálkozom.

- Jól teszi, egyelőre akad még három-négy szerelvény, ami jár ebben az országban, ha maga betenné a lábát hozzájuk, maradna nekünk a delizsánsz.

- A micsoda? Kuruc költészetet gyűjt mostanság?

- Hogy jön ide a kuruc költészet?

- Hát Csinom Palkó, Csinom Jakó, szép selymes lódingom, deli pár zsánszom, csontos kalabérom...

- A delizsánsz egy hatlovas postakocsi, maga barom!

- Azt láttam gyermekkoromban. Fekete-fehér.

- Hagyjuk, míg meg nem skalpolom... és milyen pályára készül?

- Kérem, ahogy látom, megfigyelő leszek.

- Maga? Még célszemély sem. És mit akar megfigyelni, a Vénusz átvonulását a Nap előtt, mint Cook kapitány az emberevők között?

- Mozambikban fogom megfigyelni a választásokat.

- Pont maga.

- Kérem, a külügy hirdetésben keres megfigyelőket, én pedig most jelentkeztem!

- És mit kell ehhez tudni, mondja?

- Hát kell tudni először is angolul és portugálul.

- Maga tud?

- Angolul legalább annyira mint portugálul, és viszont.

- És még?

- Korábban Mozambikban vagy a régióban szerzett tapasztalat előnyt jelent.

- Járt már maga Mozambikban?

- Nem, de jártam a Simek hétvégi házában, Vecsésen, az is tapasztalat. Kis tapasztalat, de akkor is.

- Maga Kazinczy utcai Kittenberger, még mi szükséges?

- Korábbi választási megfigyelői tapasztalat és/vagy más releváns választási képzésen szerzett tapasztalat.

- Ilyenje van?

- Ojjé! Tavaly kifigyeltem a láncszavazást a választókörben, két hónapig zsaroltam vele a kerületi pártelnököt.

- Még jó, hogy túlélte. Más követelmény?

- A demokrácia és az emberi jogok iránti elkötelezettség tanúsítása, számítógép (Microsoft Office, Excel, Word, Access, Acrobat, Outlook), műholdas telefon, GPS, BGAN kezelői és internet felhasználói ismerete, kiváló fizikai és egészségi állapot, nehéz körülmények, hosszú munkaórák elviselése és teljes rugalmasság elvárt a kiküldetés időszakára.

- Hát ez magában úgyszólván mind megvan.

- Úgyszólván meg.

- És akkor képes jelentkezni?

- Muszáj lesz, kérem, valamiből meg kell élnem.

- Rendben, de ez maximum fél évig biztosítja a megélhetését, legkésőbb 2020 februárjára vége, mi lesz, mikor hazajön?

- Hát, ha maradéktalanul eleget teszek a feltételeknek például a demokrácia és az emberi jogok iránti elkötelezettség tanúsításában, akkor nem is kérdéses, mi lesz.

- Na, mi, állást kap a külügyben?

- Nem. Kiutasítanak.

- Mint én most. Mars ki!

 

Szele Tamás

süti beállítások módosítása