Forgókínpad

Forgókínpad

Szele Tamás: Hano és Scipio

2024. március 14. - Szele Tamás

Ez most egy kicsit szubjektív írás lesz, mentsen az, hogy hát nem is számítottam arra, ami történt. Reggel ébred az ember 06:36-kor, és mint minden reggel, a mosdóban kezdődik a nap, éspedig telefonnal a kézben, mert meg kell nézni az e-maileket. A Messenger nem olyan fontos, de minden lényeges üzenet mailben érkezik.

stirlitz_marcius_14_2024.jpg

(Képünk illusztráció)

Például jogi, rendőrségi értesítések, amikről jobb tudomást venni. Épp nézem az arcomat a tükörben, megállapítom, hogy vannak ugyan adottságaim, de akárhogy borotválkoznék, az életben nem lehet belőlem Vjacseszlav Tyihonov, vagyis Stirlitz, mert hogy összesen annyi esélyem van, hogy nekem is amolyan hosszú lófejem van, de hát Tyihonov valami 32 évesen játszotta el a szerepét, én meg 56 éves vagyok, szóval adjuk fel a kísérletet. És akkor jön egy e-mail.

Tisztelt Ügyfelünk!

További fontos információval fordulunk Önhöz egy nemrég tudomásunkra jutott biztonsági incidenssel kapcsolatban.2024.03.06-án, szerdán késő este rutin rendszerellenőrzés során gyanús tevékenységet észleltünk rendszereink egy részén. Az adatvédelmi incidens az informatikai infrastruktúra egy elkülönített részéhez való jogosulatlan hozzáférést eredményezett.

Milyen lépéseket tettünk?

Azonnali és proaktív lépéseket tettünk rendszereink biztonsága és az Ön adatainak védelme érdekében:

  • Jelszó-visszaállítás: Ahogy korábban már jeleztük, elővigyázatossági intézkedésként megváltoztattuk az ügyfélterületi jelszavát. Ahhoz, hogy be tudjon jelentkezni, a jelszavát a https://online.mhosting.hu weboldalon tudja visszaállítani, ha esetleg még nem tette volna meg.

  • Hozzáférési pontok blokkolása: A rendszerek biztonságának növelése érdekében blokkoltuk az ügyfélterületre vezető összes régi hozzáférési pontot.

  • Az incidenst a lehető leghamarabb jelentettük a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak

Lehetséges adat kockázat:

Sajnálatos módon fennáll annak a valószínűsége, hogy az Ön adatai közül néhányat kockázat érhetett. Az érintett adatok a következők lehetnek:

Az ügyfél neve, címe, e-mail címe, telefonszáma, személyi igazolvány száma és jelszava.

A jelszavak hash védelem alatt álltak, mely a biztonsági intézkedéseink elemét képezik.

Ugyanakkor az Ön által tárolt adatok tekintetében Ön az adatkezelő. Ezért kérjük, hogy ellenőrizze, nem jelentkeztek-e be szolgáltatásaiba külső személyek, és amennyiben szükségesnek ítéli, tegye meg a megfelelő intézkedéseket adatai biztonságának garantálása érdekében.

Maradjon éber

Javasoljuk, hogy maradjon éber, és fontolja meg a jelszavak frissítését (beleértve az FTP/Mail és SSH kulcsokat) minden olyan fiók esetében, ahol hasonló hitelesítő adatokat használhatott. Emellett legyen óvatos az adathalász kísérletekkel szemben, és ellenőrizze a Magyar Hosting fiókjával kapcsolatos minden kommunikáció hitelességét.

Az adatbiztonságot szolgáló ellenőrzésekkel és biztonsági lépésekkel kapcsolatos további tanácsokért kérjük, kövesse az alábbi linket:

Tudásbázis 'Hogyan tudok jelszavakat változtatni, és növelni a biztonságot?' cikke

Tisztában vagyunk azzal, hogy az ehhez hasonló incidensek aggodalmat kelthetnek és őszintén elnézést kérünk a kellemetlenségekért. Csapatunk fáradhatatlanul dolgozik a helyzet megoldásán, az eset alapos kivizsgálásán és rendszereink biztonságának megerősítésén. Ha bármilyen más adatbiztonsági probléma merülne fel, tájékoztatni fogjuk Önt.

Ha további kérdése lenne, kérjük forduljon hozzánk erre az e-mailre válaszolva.

Magyar Hosting csapata
Websupport Magyarország Kft.
Kapcsolat: https://www.mhosting.hu/kapcsolat
1119 Budapest, Fehérvári út 97–99.
Az emailes és telefonos ügyfélszolgálatunk nyitva tartási ideje: hétköznaponként 9:00-17:00 óra között.”

Elsőre se köpni, se nyelni nem tudtam, én ugyan nem csak éber, de még héber is vagyok, de hát ez mi?

Az úgy volt, hogy mikor tavaly szeptember közepén – emlékeim szerint 18-án – komoly Ddos-támadás érte a Huppa.hu-t, eléggé meglepődtem, épp a nagyváradi vasútállomáson próbáltam telefonon intézkedni, kicsit furcsán is néztek rám a helyi hajléktalanok, olyasmiket kiabáltam a telefonba, végül is a helyzet egyszerűen nem volt menthető. De hát volt nekem egy másik lapfelületem, jó szívvel adtam, lehet azon is közölni. Ez volt a Zóna.

Ez olyan három napig működött, aztán olyan erejű terheléses támadás érte a Zónát, hogy felhívott a szolgáltató – épp a Déliben voltam, vasútállomásokon élem az életemet, mint egy Cseh Tamás, pedig nem vagyok egy nagy világutazó – hogy ne haragudjak, de meg kell szüntetni a site-ot, mert ha nem dobják le, a többi ügyfélnek sem tudnak szolgáltatni. Huzakodtunk kicsit, vitatkoztunk, hogy hát hiszen én vagyok a megtámadott fél, miért nem védenek meg, de hát végső soron náluk volt a hajóágyú, a nagyobb tűzerőnek engedni kell. Javukra mondanám, hogy nagyon szép, korrekt mentést küldtek a Zóna teljes adatállományáról, szóval ez a Magyar Hosting egy becsületes cég.

Na mármost, tudtommal az a site megszűnt, le van ürítve, azon semmi sincs, de még a szerkesztői felület sem létezik. Ha arra valaki írni akarna, ahhoz újra kéne telepítenie a szerkesztői felületet, amit én szándékosan eléggé furcsa sablonnal raktam össze, hogy kicsit egyéni legyen – azt nem fogom elmondani, hogyan kell ezt csinálni, nem segítenék a Sötét Oldalnak, különben elég jók ők ebben, csak hát legyen valami rezsijük nekik is.

Szóval, igazából mi történt?

Az, hogy Hano barátunk,  aki a Huppát is, a Zónát is megtámadta – ha már ilyen pun nevet választott magának, annyit mondanék, hogy ha elkapom, Scipio Africanus és Montgomery észak-afrikai kalandja egy teadélután lesz ahhoz képest, amit tőlem kapni fog – nem érte be annyival, hogy lelőtte a Zónát, most még megpróbálta ellopni is.

Melyhez sok egészséget és erőt kívánok, valamint bőséges vodkaellátást. pirogot és teácskát, de hát én is állok a vártán, Madrid határán.

Egyszerűen nem értem, hogyan gyűlölhet engem valaki ennyire. Én senkit sem bántottam. Ez nem tűnik politikai kérdésnek, ez a Hano engem támad, személyesen.

Hát, ez van, nem tudok okosabbat mondani, ha megjelenne véletlenül a Zóna, és mondjuk Putyint éltetnék benne, azt nem én írtam.

A fene ezt a tükröt. Hát, Tyihonov vagy Paul Newman sosem leszek, de ez a hülye fejem egyre jobban hasonlít Ivan Szirko ezredatamánra, aki Repin festményén olyan szép levelet írt a török szultánnak.

Lehet, hogy én is ezt tettem most?

A legendás levelet inkább nem idézném, mert úgy körülbelül a világ összes emberi közösségét sérti, de hát aki akarja, megtalálja.

Nem értem, mi ez. Nem is akarom megérteni. De Hano azért ne aludjon nagyon nyugodtan.

Kezd elegem lenni.

Szele Tamás

süti beállítások módosítása